-
Je hebt nog geen producten in je winkelwagen.
|
|
|
Als dealer en leverancier van de machines van Wacker Neuson is Visser Assen uiteraard de ideale partner om online een trilplaat van deze Duitse marktleider aan te schaffen. Dat Wacker Neuson al vele jaren het hoofdpodium betreedt wanneer het gaat om innovatie en duurzaamheid, moge inmiddels wel duidelijk zijn. Ook met de emissie van hun machines gaat Wacker met de tijd mee. Daarom voldoen alle machines met een dieselmotor aan de strenge Stage V-norm, de nieuwste eis op het gebied van uitstoot.
Daar waar de vraag naar compacte, voorwaarts lopende trilplaten op accu met de dag groter lijkt te worden, kan Wacker Neuson helaas (nog) geen geschakelde trilplaat op accu aanbieden. Het alternatief dat de Duitsers hiervoor kunnen bieden is echter de geschakelde dieseltrilplaat. Hier is in verband met het ontbreken van een elektrisch alternatief logischerwijs veel vraag naar. Met het aanbieden van een volwaardig, duurzaam alternatief kan Wacker Neuson zich onderscheiden ten opzichte van concurrerende merken.
Een ander punt waarop de machines van Wacker zich weten te onderscheiden, is de ruim bemeten motor voor de werkzaamheden waar Wacker Neuson de machines mee uitrust. Omdat de dieselmotor van Hatz dus minder hard hoeft te werken dan waar deze toe in staat is, heeft de motor altijd wat reserve achter de hand. Dit leidt in ieder geval tot de volgende voordelen:
De geschakelde trilplaten worden door Wacker Neuson voorzien van verschillende typen dieselmotor van het befaamde merk Hatz. De dieselmotoren van deze Duitse producent zijn wereldwijd terug te vinden op een grote verscheidenheid aan machines. Zo maken ze niet alleen dieselmotoren voor de trilplaten van Wacker Neuson en Samac, maar bijvoorbeeld ook voor de aggregaten van Europower die wij online verkopen.
Zoals we hierboven al hebben beschreven, heeft Wacker ervoor gekozen hun machines te allen tijde uit te rusten met een slag zwaardere dieselmotor dan nodig is voor de beoogde werkzaamheden. Zo past Wacker Neuson de zwaardere motoren uit de D-serie van Hatz al toe in hun verdichtingsmachines met een slagkracht van 4 ton, de DPU 4545 van Wacker. Deze motor, de Hatz 1 D42 S, is met een maximaal vermogen van maar liefst 9,5 pk ruim bemeten voor deze trilplaat. De belangrijkste concurrent, – Bomag – maakt voor hun vergelijkbare model BPR 60/65 echter gebruik van de 1 B 40 van Hatz. Deze dieselmotor is echter een stuk lichter en minder duurzaam dan een motor uit de D-serie van Hatz.
Zetten we beide geschakelde trilplaten even tegenover elkaar, dan ziet het plaatje er zo uit:
Wacker Neuson DPU 5545 | Bomag BPR 60/65 | |
---|---|---|
Slagfrequentie | 69 Hz | 66 Hz |
Motor | Hatz 1 D42 S | Hatz 1 B 40 |
Vermogen max. | 9,5 pk | 9,1 pk |
Vermogen werking | 6,65 pk | Niet bekend |
Verbruik | 1,6 liter per uur | 1,5 liter per uur |
Een van de grote voordelen van een motor uit de D-serie van Hatz ten opzichte van een dieselmotor uit Hatz' B-serie is dat in een motor vanaf de D-serie compensatiegewichten worden toegepast in het vliegwiel. Hierdoor loopt deze zwaardere dieselmotor vele malen rustiger dan een vergelijkbare dieselmotor.
Dat de Duitse wereldmarktleider Wacker Neuson altijd innovatief is in hun sector en het milieu een warm hart toedraagt, is eveneens direct te zien aan hun noviteiten. Een van hun technische hoogstandjes is het door Wacker bedachte Compatec. Dit is een verdichtingsindicator die met behulp van lampjes aangeeft wanneer het maximaal mogelijke verdichtingsniveau is bereikt. Hierdoor voorkom je oververdichting van de bodem als gevolg van de machinist die op zijn intuïtie maar blijft doorgaan met verdichten.
Dankzij Compatec maak je minder verdichtingspassen, dus minder lang verdichten. En dat leidt natuurlijk weer tot minder uitstoot van schadelijke stoffen. Zo ben je met Compatec een stuk verantwoorder bezig!
Heb je een vraag over een product? Neem dan contact met ons op via onze chat, ons contactformulier of bel 088 - 13 43 600